Sijthoff Media, een crossmediaal bedrijf van nieuws- en vakmedia, heeft onlangs onderzoeksbureau Atlas voor gemeenten toegevoegd aan het portfolio. Het mediabedrijf is onder meer bekend van de titels Binnenlands Bestuur, Adformatie en AG Connect. Atlas voor gemeenten blijft als onafhankelijk onderzoeksbureau functioneren.
Atlas voor gemeenten is een toonaangevend onderzoeksbureau dat zich richt op stedelijke, sociale en financieel-economische thema’s. Elk jaar wordt de ‘Atlas voor gemeenten’ uitgebracht waarin de vijftig grootste gemeenten van Nederland op vijftig punten worden vergeleken.
Afgelopen september is Marco Kerste aangetreden als directeur van Atlas voor gemeenten. Hij licht toe: “Atlas is de laatste jaren sterk gegroeid en zet met deze samenwerking de volgende logische stap. Binnen Sijthoff Media kunnen we onze basis verstevigen en ons verder professionaliseren. Tegelijkertijd kunnen we ons als onafhankelijk bureau blijven richten op waar we goed in zijn: kwalitatief hoogwaardig onderzoek.”
Ook Willem Sijthoff, CEO van Sijthoff Media, is blij met de aanwinst: “De publieke sector is een belangrijke markt voor ons. Dankzij de website, het magazine en de evenementen van Binnenlands Bestuur kunnen we maandelijks al meer dan 350.000 bestuurders en ambtenaren bereiken. Met Atlas kunnen we nu ook kwalitatief hoogwaardig onderzoek aanbieden. Bovendien is Binnenlands Bestuur het perfecte platform om de publicaties van Atlas onder de aandacht te brengen.”
Atlas voor gemeenten heeft zijn intrek genomen bij Sijthoff Media in Capital C; het nieuwe centrum voor de creatieve industrie van Amsterdam, gevestigd in de voormalige Diamantbeurs.
Over Sijthoff Media
Sijthoff Media is een crossmediaal bedrijf van nieuws- en vakmedia en is gevestigd in Capital C, het nieuwe centrum voor de creatieve industrie van Amsterdam. Onze media bieden content op het gebied van IT, marketing, media, communicatie, creatie, lokaal bestuur, kinderen en jongeren. Onze onafhankelijke redacties informeren en verbinden maandelijks meer dan 800 duizend professionals en ruim 1 miljoen kinderen en jongeren in de leeftijd 7 tot en met 18 jaar. Bekende merken van Sijthoff Media zijn Adformatie, AG Connect, Binnenlands Bestuur, Kidsweek, 7Days en Samsam.
Over Atlas voor gemeenten
Atlas voor gemeenten is een onderzoeksbureau dat gespecialiseerd is in het gebruik van data om complexe vraagstukken te beantwoorden en richt zich met name op stedelijke, sociale en financieel-economische thema’s. Naast de uitgave ‘Atlas voor gemeenten’ is het onderzoeksbureau één van de ontwikkelaars van de ‘Leefbaarometer’; een monitor waarmee de leefbaarheid in de wijken van Nederland nauwgezet kan worden gevolgd. Verder onderzoekt het bureau bijvoorbeeld de arbeidsmarktpositie van mensen met een migratieachtergrond.
Contact
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marco Kerste: kerste@atlasvoorgemeenten.nl.