Redactie
29-08-2023

Deel dit bericht

Sijthoff Media verwelkomt per 1 september Eelco Themans als Directeur Educatie. Hij wordt verantwoordelijk voor het uitbouwen van de educatietak voor alle labels. Eelco heeft een lange staat van dienst in zowel de educatie- als mediawereld met diverse leiderschapsposities bij onder andere Freia Groep, ISA, Wolters Kluwer en Wegener.

Met bekende merken zoals Business Insider Nederland, Adformatie, Binnenlands Bestuur en AG Connect, heeft Sijthoff Media een stevige positie opgebouwd binnen het Nederlandse B2B medialandschap. De afgelopen jaren heeft het bedrijf fors geïnvesteerd in een educatietak door overnames van Alex van Groningen, het Amsterdam Institute of Finance, de opleidingentak van de NBA (Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants) en de HR-opleidingen van de onderneming Mindcampus. In totaal maken er inmiddels meer dan 10.000 cursisten gebruik van de 500 trainingen en opleidingen die door de educatietak van Sijthoff Media wordt georganiseerd.

Willem Sijthoff, CEO van Sijthoff Media: ‘De afgelopen jaren hebben we een stevig portfolio van opleidingen opgebouwd. Ook zijn we begonnen met het ontwikkelen van eigen educatieprogramma’s binnen onze mediatitels zoals Adformatie Academy. De strategie van Sijthoff Media is om deze activiteiten verder uit te bouwen. Wij zijn dan ook verheugd dat Eelco Themans ons team komt versterken op deze missie.

Eelco Themans: ‘Ik kijk er enorm naar uit om bij Sijthoff Media aan de slag te gaan en een bijdrage te leveren aan de groeiambitie van dit bedrijf in specialistische educatiemarkten. Daarbij ben ik ervan overtuigd dat de media- en educatieactiviteiten elkaar nog verder kunnen versterken.

Sijthoff Media, met 190 medewerkers, een omzet van ca. 30 miljoen euro en een gezamenlijk bereik van 3,5 miljoen unieke maandelijkse bezoekers, zet daarmee krachtig in op verdere ontwikkeling binnen zowel media als educatie.