Sijthoff Media versterkt leiderschapsteam voor integratie en groei – Myrthe van der Erve wordt COO en Ralph Wisbrun treedt toe tot de Advisory Board
Amsterdam, 17 juli 2024 – Sijthoff Media, bekend om zijn succesvolle buy & build-strategie en met meer dan 20 merken onder één dak, heeft een sterke positie in het B2B-landschap veroverd met een maandelijks bereik van 3,5 miljoen professionals. Dit biedt een unieke kans om als één sterk, verenigd bedrijf in de markt te opereren.
Om de samenwerking tussen de diverse merken te versterken en de integratie van activiteiten te versnellen, treedt Myrthe van der Erve per 1 september toe tot de directie als COO. De directie zal dan verder bestaan uit Willem Sijthoff (CEO) en Pieter Lieverse (CFO).
Daarnaast wordt de Advisory Board versterkt met Ralph Wisbrun, die samen met Robert Jongstra (voormalig P&G) zal bijdragen aan de strategische koers van het bedrijf.
Met deze versterkingen is Sijthoff Media klaar om de volgende fase van integratie en groei in te gaan en zijn positie als toonaangevende speler in de B2B-mediawereld verder uit te bouwen.
Willem Sijthoff: “Ik ben verheugd dat Myrthe onze directie komt versterken. De activiteiten van The Next Web (TNW) en Sijthoff Media kennen veel overeenkomsten, vooral de focus op technologie bij TNW is eveneens van groot belang voor de sectoren waarin wij opereren. Ik heb Myrthe leren kennen als een sterke executor en kijk ernaar uit om samen met haar en onze 150 collega’s verder te bouwen aan de groei van onze onderneming. Daarnaast is de kennis en ervaring van Ralph Wisbrun op het gebied van marketing en advertising voor ons van groot belang.”
Myrthe van der Erve: “Bij Sijthoff Media zie ik een uitstekende kans om de buy & build-strategie verder te operationaliseren. Mijn tijd bij TNW als COO en CEO heeft me geleerd hoe belangrijk het is om sterke teams te creëren en duidelijke doelen te stellen om een visie te realiseren. TNW is een toonaangevend mediabedrijf dat technologie belicht door middel van events, communities en content. Ik kijk ernaar uit om deze ervaringen te combineren met de expertise binnen Sijthoff Media om verdere groei te realiseren.”
Ralph Wisbrun: “In mijn tijd als CEO van JWT Amsterdam heb ik Willem leren kennen als een doortastende entrepreneur en in de afgelopen jaren heb ik de buy & build strategie van Sijthoff Media met belangstelling gevolgd. Ik zie derhalve veel potentie om de onderneming verder te laten groeien. Mijn focus zal vooral liggen op het vormgeven van de business- en merkstrategie”.
Sijthoff Media biedt als toonaangevende mediagroep hoogwaardige content, events en opleidingen. De onafhankelijke redacties en gespecialiseerde communities informeren en verbinden maandelijks 3,5 miljoen professionals en boardroom members in diverse sectoren, zoals marketing & media, IT, tech, finance, HR, M&A en de publieke sector. Met een exclusief bereik en diepgaande kennis biedt Sijthoff Media unieke waarde aan deze doelgroepen. Het portfolio bestaat uit gerenommeerde merken zoals Adformatie, Binnenlands Bestuur, AG Connect, iBestuur, Business Insider Nederland, CFO, CHRO, M&A, Alex van Groningen, Amsterdam Institute of Finance, Sijthoff Accountants Academy, HR Praktijk en HR Academy. Sijthoff Media is gevestigd in Capital C te Amsterdam.