Sijthoff Media biedt hoogwaardige content, toonaangevende opleidingen en data-gedreven insights. Wij verbinden boardroom members en professionals binnen marketing & communicatie, tech, finance, HR, M&A en de overheid door middel van evenementen, awards, expo’s, executive dinners, magazines, opleidingen en nieuws- en vacaturesites. Onze onafhankelijke redacties informeren en verbinden maandelijks 3,5 miljoen professionals en boardroom members. We zijn gevestigd in Capital C, hét centrum voor de creatieve industrie van Amsterdam.
Bekende merken zijn o.a. Adformatie, Business Insider Nederland, AG Connect, Binnenlands Bestuur, iBestuur, CFO, CHRO, M&A, Alex van Groningen, Sijthoff Accountants Academy, Amsterdam Institute of Finance, HR Praktijk en HR Academy.
Wij geloven in de kracht van informatie, kennis en professionele netwerken om samen beter te worden.
Onze missie is om mensen en organisaties te helpen om succesvol te zijn door de inzet van (vak)informatie, kennis en netwerken.
De overname van uitgeverij Young & Connected in september 2010, markeerde de geboorte van Sijthoff Media. Daarmee positioneerde de uitgeverij zich als marktleider op het gebied van B2C-communicatie voor kinderen en jongeren.
In de daaropvolgende jaren werden achtereenvolgens de Adformatie Groep, Tijdschrift voor Marketing, Mobile Marketing, Binnenlands Bestuur, Automatiseringsgids, InGovernment, Atlas voor gemeenten en iBestuur overgenomen. Door deze expansie groeide Sijthoff Media ook uit tot een autoriteit in B2B-communicatie, gericht op professionals in de IT, marketing, media, creatie, communicatie, overheid en publieke sector.
Medio 2020 werden opleidingsinstituut Alex van Groningen en Amsterdam Institute of Finance met al hun merken overgenomen, waardoor Sijthoff Media ook de finance, HR, M&A en accountants communities in Nederland bereikt.
In juli 2021 nam Sijthoff Media het cursusaanbod NBA Opleidingen over van de Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA). Dankzij deze overname werd het bedrijf naast aanbieder van vakmedia, nu ook één van de grootste opleiders voor accountants en finance professionals in Nederland.
In september 2021 werd het HR-portfolio uitgebreid met opleider MindCampus. Met bekende merken als HR Academy, HR Praktijk, F-Facts en F-Academy beschikt de organisatie nu over een volledig aanbod aan opleidingen, events en media voor Chief Human Resource Officers (CHRO’s) en HR-professionals.
In juni 2022 versterkte Sijthoff Media zich met de overname van Business Insider Nederland. Met de bekende merken Adformatie, Binnenlands Bestuur, AG Connect, HR Praktijk en Alex van Groningen had het bedrijf al een stevige positie binnen het B2B medialandschap. Met de nieuwe combinatie zal Sijthoff Media maandelijks 3,5 miljoen unieke bezoekers gaan bereiken.
Per 1 februari 2019 zijn alle activiteiten van Sijthoff Media verhuisd naar Capital C, de voormalige Diamantbeurs, gevestigd aan het Weesperplein in Amsterdam.
De Diamantbeurs in Amsterdam is in 1911 ontworpen door Gerrit van Arkel. Het pand, met een vloeroppervlak van 8.000 m2, heeft bijna tachtig jaar dienst gedaan als centrum voor de diamanthandel, totdat het te klein werd bevonden.
Nu, meer dan een eeuw later, hebben Sijthoff Media en Zaldelhoff Beheer B.V. de handen ineengeslagen en de Diamantbeurs gerenoveerd op basis van de originele bouwtekeningen van Van Arkel.
Onder de naam Capital C – de C staat voor creativiteit, commercie, connect en café – is het monumentale gebouw een bruisend centrum geworden voor creatieve start-ups, freelancers en zelfstandigen, maar biedt het ook ruimte aan gevestigde ondernemingen in de digitale media, reclame, kunst en fotografie.
Willem Sijthoff: ‘Onze uitgeverijen nemen ruwweg een derde deel van het pand in gebruik. Voor de rest zitten er organisaties uit de creatieve industrie in. Vanuit Adformatie had ik veel contact met deze bedrijven. Die hadden grote behoefte aan een centrale plek waar ze zich kunnen vestigen.’
Founder & CEO