Tijdens deze crisis worden veel organisaties en personen hard getroffen. Om steun te bieden is Sijthoff Media samen met diverse mediabedrijven, marketingbureaus en creatieve productiebedrijven een bijzondere actie gestart voor het Rode Kruis in Amsterdam dat na vijf weken onophoudelijke hulp door zijn middelen heen raakt.
Vanaf 24 april bieden ze hun diensten aan op de veilingsite Catawiki. Er gaan 19 bijzondere aanbiedingen onder de hamer met een grote mediawaarde: van een advertentiepagina in Adformatie of Kidsweek tot een nationale abricampagne van JCDecaux en een dag draaien in de studio van MediaMonks. Deze kavels bieden alles wat bedrijven nodig hebben voor een succesvolle landelijke mediacampagne.
Steun enorm belangrijk
De hulporganisatie kan de steun bijzonder goed gebruiken. Amsterdam wordt zwaar getroffen door de coronacrisis. Het Rode Kruis helpt ouderen en kwetsbaren zoveel mogelijk. Het koppelt vrijwilligers aan mensen in thuisisolatie, bouwt met vrijwilligers mee aan noodlocaties voor daklozen, geeft maaltijden uit en biedt psychosociale hulp.
Hans Brouwer, oprichter van MassiveMusic, partner van de A’DAM Toren en ambassadeur van het Rode Kruis: ‘Na vijf weken intensieve inzet om ouderen, kwetsbaren en daklozen in de stad zijn de reserves bij het Rode Kruis Amstel-Amstelland op. Daarom is onze hulp zo belangrijk. Het Rode Kruis helpt de stad; laten wij als stad het Rode Kruis ook helpen.’
De veiling
Met de Catawiki-veiling willen Amsterdamse bedrijven 100.000 euro voor het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland ophalen. De veiling is onderdeel van de actie #AMS4AMS. Het actuele totaal opgehaalde bedrag wordt geprojecteerd op de A’DAM Toren.
Bieden op de speciale aanbiedingen kan van vrijdag 24 april 12.00 uur tot woensdag 6 mei 14.00 uur. De opbrengst komt volledig ten goede aan het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland.
Direct doneren kan ook, klik daarvoor hier.